ایجاد ۵ مرکز دیابت و زخم مزمن ۵ استان/زخم‌های مزمن یکی از معضلات نظام سلامت است

۴ بازديد

رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران از ایجاد ۵ مرکز دیابت و زخم مزمن در ۵ مرکز جهاددانشگاهی استان های مختلف خبر داد و گفت: زخم های مزمن، حجم بالایی از هزینه های مادی و معنوی برای جامعه به همراه دارد. مرگ و میر پنج ساله زخم های مزمن معادل مرگ و میر های ناشی از سرطان های پستان، پروستات و لنفوم است.

ایجاد ۵ مرکز دیابت و زخم مزمن ۵ استان/زخم‌های مزمن یکی از معضلات نظام سلامت است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر مسعود حبیبی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین محور کاری جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به سرانجام رساندن طرح های پژوهشی پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت است. در این پژوهشکده سه گروه پژوهشی” لیزر پزشکی”،” ترمیم نوری” و ” فتودینامیک” با هدف درمان زخم های مزمن فعالیت می کنند.

وی افزود: زخم های مزمن یکی از معضلات نظام سلامت است؛ مرگ و میر پنج ساله زخم های مزمن معادل مرگ و میرهای ناشی از سرطان های پستان(شایع ترین سرطان زنان)، پروستات ( شایع ترین سرطان مردان) و لنفوم است. از سوی دیگر شیوع ابتلا جامعه به دیابت بسیار بالاست؛ نزدیک به ۷ میلیون نفر در ایران دچار دیابت هستند  و ۱۵ درصد آنها دچار زخم مزمن می شوند که این امر منجر به قطع عضو( انگشت یا پا) آنها خواهد شد.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در سکته مغزی در منزل

وی اظهارداشت: زخم های مزمن، حجم بالایی از هزینه های مادی و معنوی برای جامعه به همراه دارد. با توجه به اینکه یکی از عارضه های بیماری های غیرواگیردار( مانند دیابت) چاقی و کم تحرکی است. افراد مبتلا به این عارضه عمدتا شرایط جسمی و مالی خوبی ندارند بنابراین باید به این بیماران توجه ویژه ای شود.

به گفته وی، اکنون محققان مجموعه ما روی درمان این بیماران تمرکز ویژه ای داشته و مطالعاتی پیرامون روش های درمانی و پانسمان ها این بیماران انجام داده اند. خوشبختانه تاکنون نتایج خوبی نیز از درمان های مختلف مانند ماگوت تراپی( لارو درمانی) و تولید پانسمان های نوین کسب کرده ایم.

دکترحبیبی اظهار کرد: بناداریم این خدمات را گسترش دهیم و مراکز دیابت و زخم مزمن را در ۵ استان دیگر در ۵ مرکز جهاددانشگاهی راه اندازی کنیم. همچنین شبکه درمانگران زخم را تشکیل داده ایم. طی چند سال گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران را به عنوان درمانگران زخم آموزش داده ایم تا بتوانند اطلاعات مناسب علمی برای درمان های زخم داشته باشند.

رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران درباره اهمیت تولید پانسمان های نوین گفت: سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون دلار برای درمان زخم های مزمن، پانسمان های نوین وارد کشور می شود که هزینه بسیار هنگفتی است. متاسفانه به دلیل اعمال تحریم ها، واردات برخی از این پانسمان ها برای درمان زخم های خاص با مشکل مواجه شده است. این امر موجب شده بسیاری از بیماران متحمل آسیب های روحی شوند از اینرو مجموعه ما در تلاش است تعدادی از پر مصرف ترین پانسمان ها را تولید کند. اکنون چند واحد جهاددانشگاهی نیز در این زمینه با ما همکاری داشته اند و پیشرفت های خوبی هم در این زمینه کسب کرده ایم.

 

وی تاکید کرد: در نظر داریم که کارهای علمی و روند تجاری سازی چند نوع پانسمان را هرچه سریعتر انجام دهیم و این محصولات را وارد بازار کنیم. عمدتا این پانسمان ها برای زخم های مزمن و بستر استفاده می شوند اما تکنولوژی مورد استفاده آنها نزدیک به پانسمان های بیماران پروانه ای است از اینرو برای درمان این بیماران نیز می توان از چنین پانسمان هایی استفاده کرد.

به گزارش سیناپرس،بیماری پروانه‌ای جزو بیماری‌های بسیار سخت و طاقت فرسا بوده که باعث می‌شود تا روی پوست افراد زخم‌های بسیار شدیدی ایجاد شده و پوست آن ها شکننده شود. پانسمان این گونه زخم ها کاملا با پانسمان زخم معمولی تفاوت داشته و باتوجه به تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور ورود و در دسترس بودن این نوع پانسمان ها بسیار سخت است که امیدواریم با تکنولوژی محققان جهاددانشگاهی هرچه سریعتر بیماران پروانه ای نیز بتوانند این چالش و رنج را پشت سر بگذارند.

مقالات دیگر:تولید کننده شید

با این معجون گرفتگی رگ‌ها را درمان کنید

۲ بازديد

در این گزارش سلامت با "معجونی برای درمان گرفتگی رگ‌ها" آشنا می‌شویم.

گرفتگی عروق یا آترواسکلروز که به آن تصلب شرابین نیز می‌گویند، بیماری است که در آن، در داخل شریان‌ها پلاک تشکیل می‌شود. پلاک‌ها، از چربی، کلسترول، کلسیم و سایر مواد موجود در خون تشکیل شده‌اند.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

معجونی برای درمان گرفتگی رگ‌ها

با زنجبیل، لیمو، سیر و آب می‌توانید معجونی را تهیه کنید که به سلامت هرچه بیشتر قلب شما کمک کند. در این ویدیو با طرز تهیه و نحوه مصرف این معجون آشنا می‌شوید. در انتها با خواص خانواده حبوبات برای عروق قلبی نیز آشنا می‌شوید.

مقالات دیگر:قالیشویی شهران

منبع: اقتصادآنلاین

کمبود پرستار به دلیل مرگ ایرانی ها اضافه شد

۲ بازديد

رییس سازمان نظام پرستاری با تاکید چند باره بر موضوع کمبود نیروی پرستاری در کشور، به موضوع استخدام‌های جدید در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: از ۲۵هزار نیروی جدید که وزارتخانه در مسیر جذب آنهاست، سهم پرستاران تنها ۵هزار نفر است.

کمبود پرستار به دلیل مرگ ایرانی ها اضافه شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدمیرزابیگی در نشست خبری، گفت: تقریبا در ماه‌های پایانی دوره پنجم سازمان هستیم. با شروع این دوره طرح قاصدک که یکی از مشکلات جدی پرستاران بود را توانستیم با رایزنی و پیگیری به گونه‌ای حل کنیم که مشروعیت نرم‌افزار قاصدک از بین برود؛ چون یک روش پرداخت نبود و صرفا یک نرم افزار بود و در حوزه کارانه و اضافه کار پرستاران را متضرر می‌کرد. بنابراین از آن پس کارانه و اضافه کار از هم جدا شد.

وی افزود: قبل از کرونا موضوع معوقات طولانی پرستاران که گاها بیش از ۱۴ ماه بود از مشکلات جدی پرستاران بود؛ برای رفع این معضل سال ۹۸ با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای جبران معوقات گرفته شد که دانشگاه‌ها پول را پرداخت کنند. فصل دهم قانون خدمات کشوری نیز در سال ۹۹ اجرا شد و نه تنها در حقوق پرستاران بلکه در حقوق کل کارکنان وزارت بهداشت اثرگذار بود. همچنین اجرای فوق‌العاده ویژه وزارت بهداشت، شامل پرستاران هم شد گرچه طراح و پیگیر آن سازمان نظام پرستای بود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل کرج

دخالت غیر پزشکان در امر درمان بیماران، معضلی بزرگ شده است

۲ بازديد

مسؤول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:دخالت افرادی که هیچگونه صلاحیتی در امر درمان ندارند این روزها به معضلی بزرگ تبدیل شده است و برخورد همسو و هماهنگ همه دست اندرکاران ذیر بط را می‌طلبد.

دخالت غیر پزشکان در امر درمان بیماران، معضلی بزرگ شده است

همایون آبائی،فیزیوتراپیست و مسؤول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره دخالت افراد مختلف در حوزه پزشکی و به ویژه فیزیوتراپی،با اعلام اینکه دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور درمان فاجعه آفرین شده است،گفت:دخالت افرادی که هیچگونه صلاحیتی در امر درمان ندارند این روزها به معضلی بزرگ تبدیل شده است و برخورد همسو و هماهنگ همه دست اندرکاران ذیر بط را می‌طلبد.

وی گفت:متأسفانه برخی از ارگانها و سازمانها نیز براین امر دامن زده و با برگزاری و دوره‌های فاقد وجاهت قانونی توقعاتی را در افراد ایجاد می‌کنند که به خودشان اجازه می‌دهند بدون داشتن صلاحیت در بخش درمان دخالت کرده و با جان مردم بازی کنند.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل تهران با بیمه

آبائی اظهارداشت: انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در تیرماه ۱۴۰۰ با پیگیری‌های مکرر دستور توقف برگزاری دوره‌های تربیت دستیار کنار فیزیوتراپیست را از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اخذ کرد و با تاسف فراوان ،دوره‌های غیرقانونی توسط دانشگاه آزاد اسلامی از طریق شرکت‌های وابسته علی رغم دستور توقف دوره توسط وزارت بهداشت ،ادامه پیدا کردند و انجمن فیزیوتراپی ایران از طریق کمیته حقوقی تا توقف کامل این دوره‌ها اقدامات خویش را پیگیری خواهد کرد.

وی متذکر شد:در عین حال مردم و بیماران گرامی نیز باید بیش از پیش هوشیار بوده و فریب افراد بی صلاحیتی که خود را درمانگر معرفی می‌کنند را نخورند.

مسئول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران آمادگی کامل خود را در مورد آگاهی رساندن و تاییدصلاحیت افراد که واجد شرایط ارایه خدمات فیزیوتراپی هستند (صرفا فیزیوتراپیستها) به بیماران اعلام می‌کند تا جلوی ضایع شدن حق بیماران گرفته شود.

این فیزیوتراپیست افزود: یکی دیگر از موارد بزرگ و مهمی که همکاران فیزیوتراپیست به شدت از آن گله مند هستند عدم انجام به موقع تعهدات پرداخت از سوی برخی سازمان‌های بیمه گر است که مشکلات بسیار  زیادی برای همکاران ایجاد کرده و با توجه به تورم و افزایش روزافزون هزینه‌ها، متاسفانه تعرفه‌ها ثابت مانده و باعث فشار مضاعف به مراکز درمانی می‌شود؛همین امر منجر به ورشکستگی و تعطیلی مراکز شده و شایسته است در روند تعرفه گذاری تجدید نظر شده و جامعه پزشکی را بیش از پیش دچار چالش نکنند.

وی گفت:متاسفانه برخی از سازمان‌های بیمه  گر در پرداخت همین هزینه‌های اندک هم طفره می‌روند و  به بهانه‌های مختلف با تاخیرهای بسیار طولانی ،باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای همکاران شده‌اند.

آبائی ادامه داد:همکاران ما در دوران پاندمی کرونا با تمام وجود درخدمت بیماران گرامی بوده و چندین شهید، مدافع سلامت،تقدیم ملت شریف ایران کردند. این کمال بی انصافی است که با وجود میزان طلبشان از سازمان‌های بیمه گر که به نسبت سایر گروه‌های پزشکی به اذعان خود مراجع بیمه، رقم بسیار ناچیزی در حد دو الی سه درصد هزینه‌های درمانی است،  اینطور مورد بی مهری قرار گرفته و مطالباتشان چندین و چند ماه با وجود هزینه‌های سرسام آور و تورم افسارگسیخته با تاخیر فراوان در پرداخت مواجه شوند.

مسئول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد:‌ از آنجا که کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران حافظ منافع همکاران در سراسر کشور است،به نمایندگی از طرف جامعه فیزیوتراپی ایران مراتب اعتراض شدید خود را اعلام داشته و موضوع را از طریق مقامات بالاتر و سازمان‌های بیمه گر پیگیری کرده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب  این پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

آبائی اظهارداشت: از مسئولین ذی ربط درخواست می‌کنم که جهت جلوگیری از ورشکستگی این رشته، از نظر تعیین تعرفه های پزشکی تمامی جوانب را در نظر گرفته و به دور از احساسات با این مسائل برخورد کنند و واقع بین باشند.

وی ابراز کرد: هزینه‌هایی که یک مرکز فیزیوتراپی و همکاران متحمل می‌شوند باید بصورت واقع بینانه تجزیه و‌ تحلیل شود و هزینه‌های تعرفه‌های پزشکی اگر منصفانه نباشد،متاسفانه باعث ورشکستگی مراکز درمانی می‌شود که متضرر اصلی آن مردم هستند.

مسئول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران بیان داشت:هزینه‌های درمانی باید طوری برنامه ریزی شود که کمترین پرداخت از جیب مردم باشد و سازمانهای بیمه گر به نمایندگی از دولت و بیمه‌های خصوصی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که افرادی که تحت پوشش هستند بیشترین دست آورد و بهره وری را از مراکز درمانی داشته باشند و بیماران حقشان هست که کمترین هزینه را از جیبشان پرداخت کنند؛ ولی نه به قیمت فشار سرسام آور  به مراکز درمانی، بلکه باید با خرد جمعی و با تعقل به فرمولی دست پیدا کنند که سازمان‌های بیمه گر و دولت بتوانند بیشترین نقش را بازی کنند.

آبائی متذکر شد:‌ وظیفه دولت است که بتواند این موضوعات را تجزیه و تحلیل کند و به یک فرمولی دست پیدا کند تا تعادلی بین این مسئله برقرار باشد؛ یعنی وقتی بیماری مراجعه می‌کند به مراکز درمانی دغدغه پرداخت نداشته و آن مرکز درمانی هم دغدغه هزینه‌هایش را نداشته باشد و این حق جامعه  پزشکی و‌ مردم است که با فکر آسوده به فعالیت شان ادامه دهند.

آبایی تاکید کرد: اخیرا هم قوانین سخت و بعضا نشدنی برای مراکز درمانی در رابطه با آتشنشانی وتاییدیه های آسانسور وضع شده که ابتدا به ساکن موسسات درمانی ودروهله اول مراکز فیزیوتراپی را مجبور به رعایت آن نموده اند که لازم است دراین قوانین بازنگری صورت گیرد درغیر اینصورت اولا تاسیس مراکز فیزیوتراپی برای همکاران جوان عملا بسیار سخت وحتی غیر ممکن خواهد شد وبسیاری از مراکز فعال راهم به تعطیلی خواهد کشید

مقالات دیگر:قالیشویی تهرانسر

ماخذ محاسبه مالیات انواع خودرو قیمت روز آن است

۲ بازديد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماخذ اخذ مالیات از خودروها در سال آتی را قیمت روز خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن و صرفاً براساس مشخصات مالک خودرو مندرج در شناسنامه خودرو صادره توسط نیروی انتظامی  ‌به‌عنوان سند رسمی خودرو لحاظ کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس، بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند خ تبصره ۶ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند خ تبصره ۶؛ انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) می‌گردند.

مقالات بیشتر:قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران

۱- ‌مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن و صرفاً براساس مشخصات مالک خودرو مندرج در شناسنامه خودرو صادره توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) ‌به‌عنوان سند رسمی خودرو است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور هر ساله تا پایان فروردین‌ماه تعیین و اعلام می‌گردد. ‌مأخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می‌شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه هر سال پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

همچنین نمایندگان با پیشنهاد محمد مهدی مفتح مبنی بر حذف جز ۲ این بند موافقت کردند. بر اسای این بند که حذف شد؛ به دولت اجازه داده می‌شود بر اساس پیشنهاد سازمان ‌برنامه و بودجه کشور و متناسب با شرایط اقتصادی کشور، هر سه سال یک‌بار نسبت به کاهش یا افزایش قیمت پایه تعیین شده فوق‌الذکر اقدام و مراتب را ابلاغ نماید.

مقالات دیگر:قالیشویی گیشا

ادعای تغییر «معاون اول رئیس‌جمهور» صحت دارد؟

۱ بازديد

برخی رسانه ها اخباری درباره تغیر محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرده اند که پایگاه اطلاع رسانی دولت به این اخبار واکنش نشان داد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییر معاون اول رئیس‌جمهور تکذیب شد.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل تهران

پایگاه رسمی دولت اعلام کرد: ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب است و هیچ تصمیمی در دولت در این زمینه وجود ندارد. آقای دکتر مخبر با انگیزه مضاعف و تلاش شبانه روزی در دولت مشغول به فعالیت هستند.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج با پذیرایی شام

انگلیس کاردار ایران در لندن را احضار کرد

۲ بازديد

وزارت امور خارجه انگلیس شامگاه دوشنبه کاردار ایران در لندن را فراخواند.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که ارشدترین دیپلمات ایران در لندن را به وزارت خارجه انگلیس فراخوانده است.

وی اعلام کرد که برای کاردار ایران شفاف کرده که ما تهدیدات علیه روزنامه‌نگاران در انگلیس را تحمل نکرده و تهدیدات ایران هرگز بدون پاسخ باقی نمی‌ماند».

این در حالی است که دولت انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرد.

بر اساس گزارش‌ها، دولت انگلیس هشت مورد را به لیست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است که در این لیست فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعدادی قاضی دیده می‌شود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل کرج با بیمه

ساعتی پیش نیز منابع خبری گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و ۲ نهاد ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار گرفته از آنچه «استفاده گسترده و نامتناسب از زور» علیه «معترضان غیرخشونت‌آمیز» خوانده شده انتقاد شده است.

در فهرستی که اتحادیه اروپا منتشر کرده نام «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «یوسف نوری»، وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شوند.

ولی اسماعیلی، احمد نادری، زهره الهیان، احمد امیرآبادی فراهانی، حسین جلالی و سیدنظام‌الدین موسوی نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند.

«بنیاد تعاون فراجا» و «پژوهشگاه علوم انتظامی» دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا قرار است ۷ نهاد ایرانی را هم به بهانه آنچه «دخالت ایران در جنگ اوکراین» خوانده شده در فهرست تحریم قرار داده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این اتهامات اوکراین و کشورهای غربی در خصوص تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که به شرط عدم افشای نام با پایگاه آکسیوس گفت‌وگو می‌کرد گفت بسته تحریم‌ها روز چهارشنبه رسماً در نشست کمیسیون اروپا تحویل نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

از جمله نهادیی که قرار است تحریم شود «نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است که بروکسل مدعی شده در تحویل پهپاد به روسیه و آموزش اپراتورهای روسیه‌ای نقش داشته است. سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه نهاد دیگری است که در این فهرست قرار خواهد گرفت.

مقالات دیگر:متخصص اورولوژی در تهرانپارس