کمبود پرستار به دلیل مرگ ایرانی ها اضافه شد

۳ بازديد

رییس سازمان نظام پرستاری با تاکید چند باره بر موضوع کمبود نیروی پرستاری در کشور، به موضوع استخدام‌های جدید در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: از ۲۵هزار نیروی جدید که وزارتخانه در مسیر جذب آنهاست، سهم پرستاران تنها ۵هزار نفر است.

کمبود پرستار به دلیل مرگ ایرانی ها اضافه شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدمیرزابیگی در نشست خبری، گفت: تقریبا در ماه‌های پایانی دوره پنجم سازمان هستیم. با شروع این دوره طرح قاصدک که یکی از مشکلات جدی پرستاران بود را توانستیم با رایزنی و پیگیری به گونه‌ای حل کنیم که مشروعیت نرم‌افزار قاصدک از بین برود؛ چون یک روش پرداخت نبود و صرفا یک نرم افزار بود و در حوزه کارانه و اضافه کار پرستاران را متضرر می‌کرد. بنابراین از آن پس کارانه و اضافه کار از هم جدا شد.

وی افزود: قبل از کرونا موضوع معوقات طولانی پرستاران که گاها بیش از ۱۴ ماه بود از مشکلات جدی پرستاران بود؛ برای رفع این معضل سال ۹۸ با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای جبران معوقات گرفته شد که دانشگاه‌ها پول را پرداخت کنند. فصل دهم قانون خدمات کشوری نیز در سال ۹۹ اجرا شد و نه تنها در حقوق پرستاران بلکه در حقوق کل کارکنان وزارت بهداشت اثرگذار بود. همچنین اجرای فوق‌العاده ویژه وزارت بهداشت، شامل پرستاران هم شد گرچه طراح و پیگیر آن سازمان نظام پرستای بود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل کرج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.