آخرين آمار از ثبت نام كنندگان مسكن حمايتي

۲۰ بازديد

طبق تازه‌ترين آمار ارائه شده از سوي وزارت راه و شهرسازي بيش از يك ميليون و ۵۰۵ هزار نفر در سامانه نهضت ملي مسكن ثبت‌نام كردند.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از وزارت راه و شهرسازي، تازه‌ترين آمار ارائه شده از سوي معاونت مسكن و ساختمان نشان مي‌دهد، يك ميليون و ۵۰۵ هزار و ۷۹۲ نفر در سامانه نهضت ملي مسكن ثبت‌نام كردند. ثبت‌نام نهضت ملي مسكن يك ماه بعد ابلاغ قانون جهش توليد توسط رئيس‌جمهور از ۲۸ مهرماه آغاز شد و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد. در ابتدا مقرر بود تا ثبت‌نام طي يك ماه انجام شود كه با موافقت وزارت راه اين زمان تا ۱۵ آذرماه تمديد شد.

نهضت ملي مسكن يكي از سياست‌هاي كلان دولت سيزدهم در حوزه مسكن است كه بر اساس اين سياست، احداث ۴ ميليون واحد مسكوني در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضيان واقعي مسكن مي‌توانند با داشتن چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سكونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالكيت خصوصي و در نهايت عدم استفاده از امكانات دولتي از اول انقلاب در حوزه مسكن، نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل اروميه

بر اساس اين قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمي و حركتي با ۲۰ سال سن، مي‌توانند در قانون جهش توليد مسكن (نهضت ملي مسكن) مشاركت داشته باشند. همچنين، قانون براي سرپرستان خانوار، محدوديت سني نگذاشته است چرا كه اين افراد سرپرست خانوار تعريف مي‌شوند و براي قانونگذار متأهل يا سرپرست خانوار بودن ملاك است. در عين حال، زنان و مردان سرپرست خانوار كه به دليل متاركه به صورت مجردي زندگي مي‌كنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقي شده و بدون ملاك سن مي‌توانند ثبت‌نام كنند.

بر اساس مصوبه تازه شوراي‌عالي مسكن، مردان مجرد بالاي ۴۵ سال سن و بيماران خاص با تاييديه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، امكان ثبت‌نام در نهضت ملي مسكن را دارند.

بنا بر اعلام معاونت مسكن و ساختمان، براي مهاجران از كلانشهرها، سابقه سكونت به يكسال تقليل پيدا كرده است. بدين‌معنا اگر كسي ساكن كلانشهري بوده و در شهر ديگر، تقاضاي مسكن دارد با حدود يكسال سابقه سكونت در همان شهر امكان ثبت‌نام در طرح نهضت ملي مسكن را دارد. همچنين براي كاركنان دولت و نيروهاي نظامي و روحانيون بر اساس حكم اداري و يا بر اساس تشخيص حوزه‌هاي علميه، سابقه سكونت ۵ ساله در طرح نهضت ملي مسكن مورد نياز نيست. اين افراد مي‌توانند به جز تهران در ساير شهرهاي كشور از اين مزيت بهره‌مند شوند.

يادآور مي‌شود، سامانه ثمن به نشاني saman.mrud.ir يك ماه بعد از ابلاغ قانون جهش توليد مسكن توسط رئيس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پايش متقاضيان واقعي مسكن آغاز به كار كرد. متقاضيان اين امكان را دارند تا طي بيش از يك ماه و حداكثر تا ۱۵ آذرماه با داشتن چهار شرط عنوان شده نسبت به تقاضاي خود براي مسكن اقدام كنند.

مقالات ديگر:دفتر عقد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.