معاوضه ملك و خودرو با بيت كوين

۱۰ بازديد

ملك، خودرو، دلار يا هر ارزش و دارايي قابل مبادله‌اي كه حدس بزنيد با بيت‌كوين، اتريوم و هر رمزارز پذيرفته شده‌اي در پلتفرم‌هاي آگهي خريد و فروش داخلي قابل مبادله است.

به گزارش بورس نيوز، ملك، خودرو، دلار يا هر ارزش و دارايي قابل مبادله‌اي كه حدس بزنيد با بيت‌كوين، اتريوم و هر رمزارز پذيرفته شده‌اي در پلتفرم‌هاي آگهي خريد و فروش داخلي قابل مبادله است. نه قانوني در كار است و نه پروتكل امني براي خريد و فروش. همه قوانين و پروتكل‌ها توسط خريدار و فروشنده در اين فضا تدوين شده است.

آگهي معاوضه ملك تجاري و مسكوني از شمالي‌ترين نقطه شهر تهران تا جنوبي‌ترين نقطه آن ثبت شده و فروشنده دارايي خود را با بيت‌كوين معاوضه مي‌كند. بيت‌كوين قبل از نگارش هر قانوني براي مردم شكل قانوني گرفته و شايد اين حاصل ذات فراقانوني آن از بدو پيدايش باشد.

مقالات بيشتر:دعواي تخليه ملك

هنوز معلوم نيست قرار است كاروكاسبي كلاهبردار‌ها فراهم شود يا بايد بپذيريم مردم پيشرو شده‌اند و روند خريد و فروش را خودشان تعيين مي‌كنند. چطور براي خريد ملك چندين ميلياردي بايد اطمينان كرد و به‌جاي پول رايج كشور، بيت‌كوين پذيرفت؟ رمزارز‌ها به نقطه‌اي از ارزشمند بودن در ذهن جامعه رسيده‌اند كه بيشتر از ريال و دلار روي آن حساب بازكرده‌اند. آگهي‌دهنده ملكي تجاري در شمال تهران مي‌گويد: «براي شما كه خريداري نگراني وجود ندارد، من بنگاه‌دار هستم و مشتري‌ام دوست دارد املاكش را به بيت‌كوين تبديل كند. اگر با بيت‌كوين معامله كني چه‌بهتر، اگرنه هم فرقي ندارد بالاخره تبديل مي‌كند به بيت‌كوين. علاوه بر اين ملك يك ملك تجاري ديگر و يك ملك مسكوني هم از همين فروشنده براي فروش داريم. شما بيا دفتر درباره‌اش حرف مي‌زنيم.»

قيمت به ريال، پرداخت با بيت‌كوين

يكي از نكات جالب درباره اين آگهي‌ها اين است كه فروشنده اغلب وكيل خريد و فروش يا بنگاه املاك و خودرو را براي ثبت آگهي انتخاب كرده است. البته اين موضوع خيلي غريب و دور از ذهن نيست، خريد و فروش‌هايي كه يك طرف آن ريال هم باشد با همين روند ثبت مي‌شوند. اما قيمت‌گذاري به‌هيچ‌عنوان با بيت‌كوين انجام نشده است. قيمت‌ها با ريال ثبت شده و زمان انجام معامله قيمت ريالي به بيت‌كوين يا اتريوم تبديل مي‌شود.

يكي از آگهي‌دهندگان در پاسخ به اينكه چرا قيمت نهايي را به بيت‌كوين اعلام نمي‌شود، مي‌گويد: «هر يك ساعت قيمت‌ها تغيير مي‌كند قيمت مدام بالا مي‌رود، اتفاقاً به نفع شماست كه با قيمت ريالي در دفتر ثبت‌اسناد، ثبت ملك انجام شود و شما هزينه را در نهايت با بيت‌كوين پرداخت كنيد.»

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.